Živjo

Sem Ines ... sem nevrodivergentna (ND)  in imam kot to stroka poimenuje senzorične motnje (SPD) - osebno mi je bližje izraz senzorna občutljivost. Ko gre za SPD, imam *veliko* osebnih izkušenj, o katerih se lahko pogovarjam. Včasih pa, ko se ne zmorem pogovarjati, lažje rišem ali pišem v obliki poezije in proze, včasih mi je tudi lažje kot govoriti, odplesati.


Vendar je veliko izkušenj, ki jih osebno nimam. Zato so tukaj dobrodošli vsi glasovi.

Ko gre za avtizem, se po svojih najboljših močeh trudim deliti svoja verodostojna stališča, ki so pomembna za razumevanje različnosti. Zanima me nevroznanost, znanje o delovanju naših možganov. Morda tudi zato, ker imam že desetletja migrene, ob katerih doživljam izpad vidnega polja, auro in afazijo, letos pa sem doživela možgansko kap. 

Sem starejša generacija in nisem bila testirana za avtizem, tako, da o svoji uradni diagnozi ne morem govoriti. Avtizem me zanima, saj pri svojem vsakodnevnem delu – sem socialna delavka –  prihajam v stik z nevrodivergentnimi ljudmi in zadnjih petnajst let večinoma  z avtisti, morda tudi zato, ker so v ožji in širši družini, nekateri člani dobili diagnozo avtizem. Tako, prepoznavam tudi svoje pretekle življenjske izkušnje, ki so na podlagi znanja in razumevanja nevrorazličnosti, postale smiselne in sebe veliko lažje razumem in sprejemam.

Ustvarili smo ta prostor za ljudi, da se učimo o nevrodiverziteti, avtizmu, ADHD, SPD, OKM in drugih motnjah,(različnih nevrotipih) da spoznavamo različne poglede, izkušnje in stališča na avtizem in drugih motnjah, da lahko postavljamo vprašanja in poiščemo odgovore, ki nas zanimajo, da se učimo krepiti svojo moč tudi skozi ustvarjalnost, da znamo prositi za pomoč, ko to potrebujemo ter, da spoznavamo svoje pravice in da se znamo postaviti za svoje pravice. Učimo se o samozagovorništvu in zagovorništvu.

Menim, da je poznavanje nevrodiverzitete zame kot posameznice z nevrodivergentnim stanjem  temeljni korak k samosprejemanju, samozagovorništvu in učinkovitemu krmarjenju po različnih vidikih življenja, vključno s socialnimi interakcijami. 







Elerje - poletni tabor 2021

Ni komentarjev:

Zagotavlja Blogger.